Strategie.

Onze eerste bijeenkomst liet me achter met een dubbel gevoel. Aan de ene kant zagen we een grote groep collega’s bijzonder trots op de door hen gemaakte presentaties over henzelf en wat hen in het onderwijs inspireert. Tegelijkertijd was er ook een groepje dat zich heel rustig hield en dat aan het eind van de avond wat verdwaasd leek te vertrekken. Mij bekroop de vraag of het wel goed zou komen.

Het gevoel dat we de collega’s toch meer hadden moeten laten “werken” prevaleerde aan het eind van de avond. Kort overleg tussen de rector, Marieke en mij deed ons besluiten vrij snel in de week erna in elk geval het “huiswerk” op papier aan te leveren.

In de afgelopen week werd duidelijk dat diverse collega’s echt meer behoefte hadden aan directe persoonlijke hulp. Paul maakt met zijn roostermaker een combinatie tussen twee verder in ICT ingevoerde collega’s en mij en de betrokken leraren en roosterde in de week een lesuur overleg in. Dat werd door vrijwel elke collega omarmd.

Nu was het zaak de opdracht duidelijk te formuleren. Ik besloot de suggestie van Marieke, om een mindmap te laten maken met popplet over te nemen maar deze uit te breiden met een keuze uit nog twee andere mogelijkheden, aantekeningen laten maken en delen middels evernote en vocabulaire leren middels Wrts.

Alles lijkt nu klaar om docenten aan het werk te krijgen: de opdracht, de hulp voor de opdracht, de deadline.

Ik zie uit naar de eerste bijeenkomst met de groep. Vooral omdat ik in deze groep kan oefenen wat Fred Korthagen en Bob Koster me geleerd hebben af gelopen donderdag. Voor mij dus ook leren… Met het Vesit model… zie onder meer deze tekst

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s