Wat ik voor Kerst zou willen

Via Sam Glikman’s scoop.it zag ik de internet wishlist, een site waar de Engelstaligen onder ons wensen kunnen publiceren, waar ze graag een app voor zouden zien, of een website.

Wat ik geweldig zou vinden, is als er iemand in het Nederlandstalige tekstgebied zou zijn, die zo’n site zou kunnen maken voor ons onderwijs.
Tijdens een discussie op Twitter kwamen we te spreken over een gewenste site om lesideeën en lesopzetten voor onderwijs met tablets of andere mobiele apparaten te verzamelen, om het collega’s met een overvolle agenda stomweg makkelijker te maken, of om mensen met meer tijd te inspireren om een les of lessenserie te ontwerpen, geïnspireerd op zo’n lesidee.

Nu is Crowdsourcing de nieuwe aanpak, die blijkens het in no-time tot stand komen van het boek twee punt nul erg succesvol kan zijn.

Vandaar ook mijn oproep: wie is technisch in staat zo’n site te maken die wensen van collega’s inventariseert? Wie kan (de suggestie tijdens de twitterdiscussie was de dossiers van leraar24) de lesideeën en lesopzetten publiceren?

Ik ben heel benieuwd. Ik ben tegelijkertijd steeds meer overtuigd van de uitspraak dat delen vermenigvuldigen is.

Fijne, inspirerende vakantie, allen.

Geef een reactie

